Op 15 augustus 2018 was het 100 jaar geleden dat Langenboom een zelfstandige parochie werd. Op die dag werd ´s avonds door Toon Ermers een presentatie verzorgd over de historie van de parochie. Ongeveer 120 aanwezigen luisterden zeer belangstellend toe. Op zaterdag 18 en zondag 19 augustus was een tentoonstelling te bezichtigen over de werkgroepen van de parochie en de levensgeschiedenis van 34 personen die 100 jaar geleden, dus in 1918, in Langenboom werden geboren. ´s Zondags werd een plechtige H. Mis opgedragen met als voorganger pater Gerard Braks o.p. en concelebranten pastor Toon van den Acker en pastor Bas van Dijk. Na deze dienst kregen Riny Kuppen-de Klein en Jan Verstegen een koninklijke onderscheiding uitgereikt.